Followers

Tuesday, July 13, 2010

Setelah di UKM, Bangi

ini kesah perjalanan ku ke UKM, Bangi. aku sumbat2 skali dengan bnd2 pelik yg kne buat kat UKM mase orentasi .

Hari Pendaftaran

aku x tau ape yg akan terjadi, rupr UKm mcm mane pon aku x tau, mcm pondok ke?? mcm istana ke ?? aku terkinja-kinja menunggu . Lepas je exit toll UKM, ak terlihat satu banner yg dipegang oleh beberapa org wanita yg kelihatan gajah dan exited. Ditambah pula dengan lambaian laju2. korang paham x ?? ala, bukan yg mcm miss world 2, tp yg hayun tgn cepat2 mcm desperate nak susu ibu. oke, tibewww jeww. mak aku pon bersuara " Hah, lambai lahhh skali " . aku ckp " Humm, mmg x laaaa nk lambai, " dlm hati ak ckp " peliknye org kat sni ??? motif nk sambut depan TOLL ????" bia laaaa, mgkin tradisi kot.
Then, meluru ke kolej ku Kolej Dato' Onn (KDO) , letak kete kat DECTAR, skit punyer tinggi nk panjat tangga g kolej. Sampai pon daftr, xcited nie, mcm babi jmpe padang skolahhh . x sabar nk tau sape roomate aku. hahahha . dah byk dah yg aku imagine uolllss, kejissss kannn ??? WSE !! daftar, dapat beg orentasi UKM . aku pon " Apekahhhh ???" akak Pemudah Cara (PC) ckp, kne bwk beg 2 sepanjang orentasi, skali lagi aku "Kenapaaakahhhh ???" redha jee laaaa. g masuk bilik, tgk xda org. lahhhh, mane rumate??? xda ?? jahanammmnye rase .

Orentasi bermula

Tibewww je name kne panggil dgn PC . gelabah aku x terkire, mcm nk terberabak rase uollss.mende pulakk niee, dah laaa kne g bilik khas. makin laaahh aku rase nk bunuh diri . rupenye, ader pemilihan utk Debat Piala Naib Caselor . aku ?? minat kewww ??? x pe, try je.. ramai jugak, ader dlm 23 org g pemilihan. Tup tup tup, aku terpilih bersame 7 yg lain. hahah. rase bangga sgt2 ade, kembang buntut, kebas kaki bile di announced name aku. hahaaaaaa. Stat laaa hidup sbg pembahas. byk gile program orentasi kolej aku kne skip sbb kne praktis bahas . meletopp uollsss, hahaha. pastu kann, esoknye truos ader 3 pusingan. 3 usul ken prepare both side. aku jadi PM @ KP dgn penggulung skali. 1st match usul ; Dewan ini menyokong pemnasuhan peperiksaan awam . aku, pembangkang . teke sape menang ?? team akuuu laaaa. haaa, korang bangga x terkata aku. rase mcm nk bunuh team kerajaan yg kalah. dlm hati "x pyh laaa korang masuk, kann dah kalah, wat malu sanak keluarga" haaaa. cukup bongkak x aku time 2 ??? pastu prepare match 2, usul " Kelemahan Pengurusan Punca Sukan Kita Malap " aku dapat pembangkang lagi. lawan punye lawan, main hambat, main hambur. Juri komen , yg math ini sgt sengit lagi hangit. aku kalah, akibat bongkak x semane mene . Pengajaran uollls, jgn lahhh bongkak, nanti bengkak hati . Match 3 usul ; Siti Nurhaliza Lebih Merdu daripada Kris Dayanti. team aku kerajaan . rase nk mengamuk dgn usul nie, isi bwu cari 3o minit sblm debat . tup tup tup, kami menang besar . hahahahah , ak rase cool sgt . tp malangnya margin kami x cukup nk g Suku Akhir .. WTF ??? g laahhh, malas dahh aku nk buat bnd2 nie lg pon. kannn . tgj list best debater, xdapat top 10, kau . feeling mcm hebat dahh, rupenye ader gajah lg terer. aku ranking 33 je dari 96 debater . WSE .

Msuk Orentasi Balik

Debat Habes, masuk laa balik orentasi . terase terumbang ambing gigi sumbing . Group LDK x da, Sukan ini x da. mcm2 bnd tertinggal. kenal kwn pon lembap2 skit . dah akhirnyaaa, abes pon orentasi aku .byk sgt ceramah, Sheikh Muzaffar pon nk ceramah, Malam Percikan seni, Perang dectar, malas nk cite . nanti lahhhh .

No comments: