Followers

Thursday, March 10, 2011

. Manusia ouh manusia .

Manusia. manusia byk ragam.
banyak perangai baik & buruk.
biasanya banyak yg buruk, sbb orang mmg x nampak kebaikan.
aku ingat kau dgn aku x ada masalah.
mana taknya, kite x pernah bercakap.
ape tah lagi berborak dan bergurau senda, jauh sekali.
bukan aku nak ckp aku baik sgt.
tp knp perangai kau mcm setan,
rupanyer kau adalah fans pengumpat tegar belakang aku.
Sepandai-pandai tupai melompat,
akhirnya jatuh ke tanah jua,
sepandai-pandai kau mengumpat,
akhirnya terkantoi jua.
kalau x puas hati dengan aku ckp depan.
man to man, eye to eye.
bukan nak memburukkan nama aku secara online dalam group Fb korang.
ye, mmg aku x tahu sblm ni, tp Tuhan tahu.
mungkin Tuhan nak tunjukkan sesuatu, biar ko tahu tinggi rendah langit itu.
mungkin aku cakap x bertapis, tapi at least aku ckp straight.
dan xpernah nak meleweh-lewehkan cerita.
tp kau lagi hebat.
mengumpat aku di alam maya, dari dulu sampai sekarang x puas hati.
cuba cakap apa salah aku?
kau pandai & bijak membuat spekulasi dan asumsi,
tapi semua untuk menjatuhkan aku.
membusukkan nama aku,
sedangkan aku x pernah sekali pon membusukkan nama kau,
kau dan aku sama-sama dewasa,
berfikir lah secara matang.
jangan jadi mcm budak-budak,
lempar batu sorok tangan.
mmg lumrah mnusia pandai bercakap x pandai buat,
pandai mengumpat, pandai menuduh,
pandai mengkritik, x pandai membina,
pandai sikit, ingat pandai semua !

1 comment:

N.W.I said...

garangnyer!~
ergh!~ sape org tu?