Followers

Sunday, April 25, 2010

Menjadi jadi .

Gud moning bg yg bace pagi , gut evening tuk yg bace ptg dan malam , hari cuti ku kali ini semakin menjadi jadi dan hampir sampai ke kemuncaknya , hidup semakin bosan dan di bebani beban secara tiba tiba tetapi bertimpa tinpa ( oke, ak x paham ) . bukan setakat malas bekerja , bukan malas actually mmg x da rase , sepalit pon , aku neh nak keje . ntah la bape kali ak nk mention , cume ak rase masalah datang kpd aku hari demi hari dalam minggu ini ;

Beban Satu

Abah ; Wan , kamu buat ape ?
Aku ; mestilahhh x buat ape2 , nape ?
Abah ; nih buatkan assingment abah .
Aku ; huh , pasal ape ?
Abah ; pasal nie lahh ( sambil tunjuk soalan )
Aku ; Oke ( sambil buat muke bangga sebb yakin mampu selesaikannya )

Beban Dua

Mak ; Bangun da la lewat , tiap2 hari nak kejot , subuh pon klu x kejot tak bangun , susah sangat nk bangun nye knp ??
Aku ; Ala tido lewat kot malam td . tido mesti cukup 8 jam ( tapi aku monolog je laa )
Mak ; lainkali bngun awal , ptg nnti potong bunga kaktus tuh dah hoodoh mak tgk
Aku ; Hummm .
Mak ; Lagi 1 , gosokkan bju adek2 kamu nk g skolah .
Aku ; adakah aku ni maid ?? ( dalam hati , sambil bersetuju bahawa aku mmg x da maid )

Beban Tiga

Opah ; isshhh , sejuk ahhh lantai kamu niehh .
Aku ; mmg la opah , name pon mozek , sjuk la bess .
Opah ; x nak opah , menggigil kaki opah nie .
Aku ; o0o0
Opah ; kamu cari selipar cantik skit , opah nk buat pakai dalam umah .
Aku ; Ummm ( e, eh . nak yg vouge da vast je , bg selipe jamban tanak )

Walaupun sedikit , tetapi samapi sekarang , aku x dapat nk selesikan semua nya , maklumlahh , nie bru jadi minggu niee .


No comments: