Followers

Thursday, June 30, 2011

. Transformers 3 Dark of The Moon : review.



. assalamualaikum dan salam perbahasan semuanya ! yo yo, semalam aku berpeluang menyaksikan satu filem yg amat dinanti- nantikan oleh semua penggemar filem. TF3 woo, woot woot. gigih x gigih aku dah beli beberapa hari sebelom tayangan. aku nk feeling2 fengkritik movie plak skrng ni. aku bagi 8/10. ade pro and cons cerita ni, sebab musababnya adelah :

1. aku x suke dia kaitkan Neil Armstrong pergi bulan sebab nak siasat tentang crash yg berlaku kat bulan. NASA rasa ade alien terhempas kat situ. bendi nanti akan mengelirukan budak2 ramai giler tgk cerita tu sbb ak perhatikan bayi pon ade yg masuk, xpaham aku. dah kalau cerita ni fantasi jgn laa kaitkan dgn realiti. nanti ade pulak budak2 yg konpius. HAHA

2. betul ke cerita ni 13pg? scene awal2 je dah agak lucah bila Carly duduk atas Sam. budak- budak kecik ramai wooo dalam tu. budak tak sekolah lagi pon ade bhaii !


"OMg, betol ke cerita ni pg13 mak??"

3. masa battle, dengan Decepticon. aku rasa hero & heroin sangat kebal. jatuh bangunan sana, masuk bangunan sini, tergantung sana, tergantung sini. Luka ciput je. Carly tu berjiwa kental betol. siap berani nak provoke Decepticon depan- depan muka.

4. plot cerita overall ok lahh. cuma dekat tengah2 banyak pulak cakap. even ape bende yg dicakapkan tu penting untuk pahamkan keseluruhan cerita, tp still diaorg cakap banyak.

5. watak mak bapak sam sangat ciput, sbb aku suke karekter mak dia dlm TF sebelum2 ni, kuat membebel. awal2 je. dekat nak battle dgn decepticon. kene halau balik.

6. aku mula suka dekat Carly, awek baru Sam ni n terlupa dan yg Megan Fox dulu ade berlakon jugak. Carly ponn hot ape. Not bad dia punyai acting even ni 1st filem dia berlakon. HAHA cuma bibir dia mcm suntik kolagen je, mcm besar sikit.

7. aku sangat suka masa battle, CGI memang superb. jaoh lagi KRU nak sampai tahap ni. kite doakan KRU pon bole sampai ek. mmg flawless lahh CGI n effects dia. tak kelip mata aku tgk time sam ade dalam bumblebee pastu bumblebee transform jadi robot, sam tercampak, bumblebee jadi balik kereta sam elok je masuk balik dalam kete. wooo risau aku, tak tersepit plakk. bestt !

8. aku suka robot kecik 2 ekor yang agak annoying tapi at the same time sangat membantu dalam pertempuran tu. caya lah. rase nye dua ekor ni mati. ade jugak laa Autobots lain yg mati.

9. sumpah ak paling kesian dekat Sentinel Prime. Transformastion dia jadi lori jadah ape ntah. lori sampah ke lori bomba tak silap aku. Sedih aku tgk.

10. overall, aku rasa movie ni worth watching movie. tgk laa dengan 3D, lagi bestt laa kot. kereta yg vavoomm, action yg meletop, robot2 jahat yg super jahat. Selamat menonton.


"yeahh, yukk tgk TF3 dgn akak"

5 comments:

atika said...

xbrpeluang lg nk tgok this movie...next week mybe...

kHai said...

atika : tgk tau jgn x tengok. hhaa

Razil Tahir said...

Khai...!
aku nak tgk wayang esok tp nak tengok Sekali Lagi...
support awej aku...
nak tgk citer laen xde bajet... huuuu.. T,T

Unknown said...

tak pernah pegi wayang....

Razil Tahir said...

aku ade tag ko in a giveaway...

http://assignmentcscrazil.blogspot.com/2011/08/jiwa-kacau-1st-anniversary-giveaway.html

huhuhuhuh.. singgah... :)